ter ere van het 675 jaar bestaan van os stedje van lol en plezeer
Venlose Vrind
Kamer: JCI Venlo
Datum: 2018-09-02
Doelstelling: Impact project
Doelgroep: Anders: De gehele bevolking van Venlo en zij die Venlo een warm hart toedragen (vanaf 18 jaar), alle mensen die met ons dit feestje willen vieren,-)
Omvang: Lokale Kamer-activiteit
Projectomschrijving
We hebben een speciaalbier, De Venlose Vrind, gebrouwen van recept tot eindproduct. De Venlose Vrind is gebrouwen ter ere van de 675e verjaardag van de stad Venlo. Hiermee wilden wij als JCI Venlo de stad iets geven om samen met de Venlose inwoners te kunnen proosten op haar verjaardag. De Venlose Vrind is Voor Venlo en Van Venlo. We hebben het een speciaal tintje gegeven om alles binnen Venlo te houden. Zo is de speciale verpakking gemaakt door een Venloos bedrijf en ook ontworpen door een Venlonaar. Op de glazen zijn 4 verschillende schetsen van typisch Venlose gebouwen gedrukt, deze zijn door een Venlose kunstenaar getekend. Ook zijn er bijpassende viltjes met opdrukken gemaakt. Dan volgt natuurlijk nog het bier, dat is gemaakt door Louis, een Venlose ondernemer met veel passie voor bier. Zo is het geheel vorm gegeven in een mooie cadeauverpakking. Alle pakketten zijn tevens door onze eigen kamer ingepakt (van het vouwen van een doos, tot insteken van glazen), ook de verkoop en het transport hebben zijn geheel in eigen beheer gedaan. 50% van het resultaat zal ten goede komen aan een Venloos goed doel, dit wordt op dit moment bepaald, maar zal met de gedachte Voor Venlo Van Venlo zijn.
"We hebben een speciaalbier, De Venlose Vrind, gebrouwen van recept tot eindproduct"
Impact
Dit project heeft een geweldige impact gehad op de mensen in Venlo. Zo zagen we heel veel blije mensen en we konden de snelheid van bestellen en leveren (bijna) niet aan. Mensen zijn trots op hun stad en dat werd bevestigd door de mooie schetsen op de glazen en dit unieke product. In totaal is er 6000 liter bier gebrouwen. Daarvan is 1500 liter op de tap gegaan, dat zijn 75 fusten van 20 liter verdeeld over de horeca in Venlo. Vervolgens is er 4500 liter gebotteld in flessen, dat zijn 13500 flesjes, waarvan ongeveer 1500 los zijn verkocht en 12000 in de bierpakketten zijn verpakt. De totale omzet betreft ruim 40.000,- euro. 50% van het resultaat wordt ingezet om speeltoestellen neer te zetten voor de kinderen in Venlo Onze commissie betrof 6 personen en alle 23 leden van de kamer zijn betrokken geweest bij het inpakken en andere onderdelen van het project. Ook zijn er nog wat leuke feitjes en resultaten te delen:
Foto impressie
Resultaat
- 6000 liter bier gebrouwen en verkocht
- 40.000 euro omzet gerealiseerd
- Wijze lessen geleerd over samenwerking met partners, onderbouwen financiële plaatje en ondernemen met de kamer.
- Enorm enthousiasme afnemers (zowel retailers, bedrijven als consumenten zijn erg enthousiast
- Trots op Venlo!
Partnerships
Peijs verpakkingen - marcand reclame, marketing en vorm – chocolaterie het romerhuis – kempen transport – witte hal – en nog een aantal die niet genoemd willen worden
In de media
Georganiseerd door:
We zijn een enthousiaste groep jonge ondernemende mensen die met beide benen in de maatschappij staan. We motiveren, prikkelen en enthousiasmeren elkaar om onszelf en onze omgeving beter te maken. Samen organiseren we met veel plezier, verrassende projecten met een positieve impact voor Venlo. Wij zijn onderdeel van het wereldwijde netwerk van Junior Chamber International en één van de lokale verenigingen, die wij Kamers noemen, van JCI Nederland.